Ingyenes Francia Nyelvoktatás

Kezdőknek a nyelvtanulás, akkor lehet a legkönnyebb, ha a jobb oldali nyelv leckék szerint haladnak. Ha valaki már csak pár részletre kíváncsi a francia nyelvből, annak a keresőt (egyedi nyelvoktatás) ajánljuk (jobb oldalt felül).

2009. március 19., csütörtök

Francia jövőidő ragozása

A francia nyelvben az angolhoz hasonlóan több jövőidő is van, de alapvetően csak két típust használnak. Ebből is a legegyszerűbb és leghasználtabb a közeljövő.

A képzés módja nagyon egyszerű.
Az ige elé az aller igét rakjuk elragozva és kész is.
Tehát: az aller igét elragozzuk majd az ige főnévi igenévet utána rakjuk
Francia, Magyar, Kiejtés
je mange une pomme. Almát eszem, zsö manzs ün pom
je vais (aller ragozott alakja) manger (főnévi igenévi alak) une pomme, Egy almát fogok enni, zsö ve manzsé ün pom

Ezzel a jövőidővel könnyedén tudunk kifejezni minden olyan esetet, ahol ismerjük az igét.

Leginkább akkor alkalmazzák, amikor közel jövőről van szó, tehát elmegyünk most a moziba... Elmesélés kapcsán, amikor a nem túl távoli időpontra vonatkozik. És amikor nem mondunk időpontot hozzá.

7 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia!

Remélem folytatod :) számomra hasznos, több mint 10 éve nem használtam a franciát...
Andi

Névtelen írta...

Én is várom a folytatást!:)
Zsuzsa

_ írta...

Sziasztok!

Örömmel láttam, hogy tetszett. Eredetileg egy nagyon kis szösszenetnek szántam a honlapot és egy kicsit meg akartam mutatni, hogy milyen kevéssel is lehetne jót csinálni és nem mindig a nagy pénz számít.

Névtelen írta...

Jól gondoltad, de nem csak egy tanfolyam áráról van szó, hanem arról is, hogy azért netán még utazni is kell. Ahol én lakom pl. nincs francia nyelvoktatás...
Így pedig ha kedvem van csak fel kell jönnöm ide és kényelmesen, olyan ütemben ahogy én szeretem, eltöltöm a szabad időmet.
És jól haladok, tehát jó az összeállítás.
Remélem nem gond ha teszek ide pár linket, aki akarja használja.

francia-magyar hangos szótár:
http://dictzone.com/francia-magyar-szotar/

nyelvgyakorló honlap( szöveg olvasás, értelmezés stb. ):
http://www.5dtxl.hu/

U.I.: Csak így tovább! :D

Peti

Névtelen írta...

Sziasztok:-)
Szép kezdeményezés.
Találtam én is néhány jó honlapot.

http://www.french-linguistics.co.uk/verbs/table/venir.html

Itt hangosan elragozzák az igét a conjugatiokkal.Szerintem ez nagyon hasznos mert a hangos szótár csak a szótári alakot mondja ki.


Itt gyakorolni lehet és a program javít.

http://fog.ccsf.cc.ca.us/~creitan/grammar.htm

Névtelen írta...

en 2 napja tanulom tenyleg jo lenne folytatnad megkoszonnem lanyunk kindergartenben tanul esen szeretnem tudni az alapot koszonom

Névtelen írta...

Én meg szeretnék megtanulni franciául, itt élek 2 hónapja. És nehezen megy a tanulás, mert itt szinte nem beszélnek angolul. Aki meg beszél, az vagy nem akarja használni az angolt. Vagy használja de nem minden esetben.